Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

3 października 2017 r.
16:25

Nowy Ford Fiesta, czyli zwinne miejskie auto. Nasz test samochodu [wideo]

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio

Szukacie zwinnego samochodu do miasta, który uwielbia szybką jazdę po zakrętach. Wybór jest oczywisty – nowy ford fiesta. Sprawdziliśmy, jak spisuje się 100-konna wersja w najwyższej kompletacji Titanium. To już 7. generacja fiesty, króla miejskich hatchbacków.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Na parkingu przed salonem Carrara-Ford w Lublinie błyszczała się nowa fiesta. Słońce ślizgało się po ciekawym lakierze Deep Impact Blue, przypominającym barwę oceanu. Promienie dyskretnie podkreślały bardziej elegancką linię nadwozia, które urosło w porównaniu z poprzednią generacją. Długość wynosi 4040 mm (+71 mm), szerokość 1734 mm (+13 mm), wysokość 1483 mm (+12 mm), a rozstaw osi wzrósł do 2493 mm (+4 mm). 

Płynna linia

Różnice są widoczne już na pierwszy rzut oka. Nowy kształt reflektorów podkreślają „ledowe wąsy” świateł dziennych. Nieco łagodniejsza linia nadwozia płynnie przechodzi do całkowicie nowego tyłu, z odmienioną linią tylnych świateł. Z większego focusa przeniesiono Door Edge Protector, czyli wysuwające się plastikowe płytki chroniące lakier na krawędziach drzwi.

O ile na zewnątrz fiesta przeszła zmianę ewolucyjną, to w środku została gruntownie przemodelowana. Całkowicie odmieniona deska jest teraz znacznie bardziej ergonomiczna i bardziej technologiczna.

Pierwsze, co rzuca się w oczy to 8-calowy tablet na środku deski. Na ekran można zrzucić widok ze smartfona poprzez AppLink oraz skorzystać z systemu SYNC 3, czyli rozbudowanej funkcji sterowania głosem. Jest to ciekawe i praktyczne rozwiązania, bo kierowca może „porozmawiać” z samochodem i wydać komendę np. wybrania określonego numeru telefonu, ulubionej stacji radiowej lub muzyki poprzez jeden z dwóch portów USB. Do ekranu 8-calowefgo i 7 głośników trzeba dopłacić 1600 zł.

Analogowa deska, z dużym wyświetlaczem TFT, jest przejrzysta. Również obsługa wielofunkcyjnej kierownicy nie sprawia problemów. Wygodne przednie fotele maja sportowy charakter. Pasażerowie z przodu maja sporo miejsca, z tyłu fiesta jednak nie grzeszy przestronnością.

Tu i ówdzie z deski przebija się fortepianowa czerń, dyskretnie podkreślająca jakość wykończenie, a zarazem nadająca elegancji. Boczki są twarde, ale dobrze komponują się z całością. Nowa fiesta trzyma wysokie standardy, jak na klasę miejskich hatchbacków. Wisienką na torcie był odsuwany, szklany dach o imponujących rozmiarach. Dopłata za ten gadżet to 3,5 tys. złotych, czyli w granicach rozsądku. Kolejnym ważnym aspektem jest doskonałe wyciszenie kabiny. Efekt ten uzyskano poprawą izolacji akustycznej szyb i układu przeniesienia napędu.

Więcej technologii

W nowej fieście Ford zastosował mnóstwo technologii znanej z modeli o półkę lub dwie wyżej. Nie na darmo producent mówi o tym modelu, że jest najbardziej zaawansowany technologicznie wśród małych aut. W testowej fieście był zatem strażnik utrzymania samochodu w pasie jazdy, adaptacyjny tempomat utrzymujący prędkość i odległość od samochodu poprzedzającego, system awaryjnego hamowania.

Kolejną funkcją przydającą się na drodze jest rozpoznawanie znaków drogowych. System ten jest w stanie monitorować wiele ograniczeń prędkości, odnoszących się do poszczególnych pasów ruchu i wyświetlanych na bramach, aktualizując jednocześnie te dane na wyświetlaczu. Mechanizm Auto High Beam to automatyczne światła drogowe, skutecznie dostosowujące strumień światła do sytuacji na drodze, bez obaw o oślepianie innych kierowców. Bardzo dobrze prezentuje się kamera cofania, która na 8-calowym wyświetlaczu pokazuje obraz w jakości HD.

Fiesta pozytywnie zaskakuje liczbą systemów i możliwych opcji. W opcjonalnym systemie automatycznego parkowania fiesta unika stłuczki poprzez automatyczną ingerencja układu hamulcowego. System dwóch kamer, trzech radarów i 12 czujników ultradźwiękowych monitoruje przestrzeń wokół samochodu, skanując teren na 130 metrów przed samochodem. Fiesta potrafi też nocą rozpoznać pieszego i zapobiec kolizji.

Mały litraż, sporo werwy

Pod maską testowego Forda pracował litrowy silniki EcoBoost o mocy 100 koni. Mimo tylko trzech cylindrów, silnik działa z dużą kulturą. Nie wydawał dziwnych dźwięków, jak „trzycylindrówki” konkurencji.

Fiesta mimo niewielkiej pojemności porusza się dość żwawo. Przyspiesza z dużą lekkością, liniowo reagując na pedał przyspiesznika. Może nie jest to żywiołowa reakcja, ale nie ma powodów do narzekań.

Fiesta jest dość lekkim autem, dlatego 100 koni zupełnie wystarcza, a przełożenia 6-biegowej, ręcznej skrzynia są dobrane idealnie. Skrzynia pracowała lekko, mimo że samochód miał tylko kilkaset kilometrów na liczniku, był praktycznie nowy.

Kręta frajda

Największym atutem każdej fiesty jest zawieszenie. Od dawna wiadomo, że w tym względzie Ford nie ma sobie równych. Nowa fiesta dostarcza jeszcze więcej frajdy z jazdy. A to za sprawą ulepszonego zawieszenia oraz elektronicznej kontroli wektorowania napędu (Electronic Torque Vectoring Control), czyli elektronicznej szpery.

Czuć to na każdym zakręcie, bo mały „fordzik” trzyma się drogi jak przyklejony. Przyczepność poprawiono o 10 proc., a sztywniejsza konstrukcja auta zapewnia jeszcze lepsze czucie drogi. Warto też wspomnieć, że o 8 proc. skrócono drogę hamowania z prędkości 100 km/h. Sztywność konstrukcji oraz lepsze układ jezdny sprawiają, że fiesta prowadzi się precyzyjnie, z lekkością pokonuje ciasne zakręty, z dużą rezerwą bezpieczeństwa. Doskonałe zawieszenie świetnie współgra z czułym układem kierowniczym wspomaganym elektrycznie.

Podsumowanie

Nowa 7. generacja fiesty ma wszelkie atuty, aby utrzymać pozycję lidera w swoim segmencie. Zwinne miejskie auto, dobrze wyposażone, jest warte inwestycji. Nie tylko dobrze wygląda, ale również świetnie jeździ. Litrowy EcoBoost jest kompromisem pomiędzy oczekiwaną dynamiką, a niskimi kosztami zużycia paliwa.

Dodatkowo Ford rozsądnie skomponował cennik. Wersja testowa, bardzo wyposażona nieznacznie przekracza kwotę 60 tysięcy złotych, zaś model bazowy z silnikiem 1.1 litra to wydatek 44,9 tys. zł. Dla osób bardzo wymagających przygotowano linię Vignale z luksusowym wykończeniem.

Pozostałe informacje

Na inaugurację 31. kolejki Górnik Łęczna przegrał u siebie z broniącą się przed spadkiem Pogonią Siedlce

Górnik Łęczna przegrywa z Pogonią Siedlce. Były napastnik zielono-czarnych boleśnie o sobie przypomniał

Na otwarcie 31. kolejki Górnik Łęczna w pełni zasłużenie przegrał na własnym boisku z walczącą o utrzymanie Pogonią Siedlce 1:3, a wszystkie gole dla rywali strzelili dwaj byli zawodnicy zielono-czarnych

Stare i nowe. Muzyczna konfrontacja w Helium Club
foto
galeria

Stare i nowe. Muzyczna konfrontacja w Helium Club

Tłum roztańczonych gości, świetlne efekty i pulsujący beat tworzyły niezapomnianą atmosferę w Helium Club. Stylizacje gości były równie zróżnicowane jak muzyka, która zdominowała parkiet, a energia uczestników nie miała końca. Jeśli chcecie poczuć ten klimat na własnej skórze, zapraszamy do naszej fotogalerii, gdzie uchwyciliśmy najlepsze momenty z tej wyjątkowej imprezy!

Pogrom na torze, feta na trybunach. Tak kibicowaliście Orlen Oil Motorowi Lublin [ZDJĘCIA]
galeria

Pogrom na torze, feta na trybunach. Tak kibicowaliście Orlen Oil Motorowi Lublin [ZDJĘCIA]

W piątkowy wieczór Orlen Oil Motor Lublin pokonał wysoko Innpro ROW Rybnik i wprawił obecnych na trybunach kibiców w szampański nastrój

 3 maja ulicami Lublina przejdzie korowód w rytm poloneza
Przypominamy
1 maja 2025, 0:00
galeria

Majówka za pasem. Atrakcje 3-majowe

Jutro 3 maja. Podpowiadamy co wtedy dzieje się w regionie.

Orlen Oil Motor Lublin rozgromił w piątek Innpro ROW Rybnik
galeria

Pogrom w Lublinie. Orlen Oil Motor przejechał się po beniaminku z Rybnika [ZDJĘCIA]

Pogrom w Lublinie. W starciu mistrza Polski z beniaminkiem PGE Ekstraligi Orlen Oil Motor Lublin nie dał absolutnie żadnych szans ekipie Innpro ROW Rybnik zwyciężając 63:27. Najważniejszymi wydarzeniami w piątkowym spotkaniu była brawurowa jazda Mateusza Cierniaka i pierwszy w karierze punkt w najmocniejszej lidze świata 17-letniego Bartosza Jaworskiego

Weekend z 30-tką.
foto
galeria

Weekend z 30-tką.

Nieważne, czy święto, czy weekend, popularna Trzydziestka wypełniona jest spragnionymi dobrej zabawy gośćmi. Na parkiecie króluje najlepsza muza, począwszy od najnowszych hitów po klasyki. Do tego atmosfera i można się bawić. Zobaczcie, jak się bawiono w ostatni weekend, i co się działo na parkiecie.

W pierwszym spotkaniu finału play-of PLS 1. Ligi ChKS Chełm pokonał Mickiewicza Kluczbork 3:0

ChKS Chełm lepszy od Mickiewicza Kluczbork

W pierwszym spotkaniu finałowym play-off ChKS Chełm pokonała Mickiewicza Kluczbork 3:0 i w rywalizacji do trzech wygranych objął prowadzenie 1-0. W poniedziałek drugi mecz finału, w Kluczborku o godzinie 20.30

Do tragedii doszło w lesie w Woli Małej koło Biłgoraja

Tragedia w lesie. Życia nastolatki nie udało się uratować

Tragiczny finał majówki pod Biłgorajem. W lesie w miejscowości Wola Mała doszło do nieszczęśliwego wypadku. Nie żyje 14-letnia dziewczynka.

Julia PIętakiewicz była bohaterką rywalizacji w Rzeszowie

Górnik Łęczna rozbił Resovię

Podopieczne Artura Bożyka nie pozwoliły sobie na moment dekoncentracji w swojej pogoni za brązowym medalem mistrzostw Polski. Zawodniczki Górnika rozbiły aż 6:0 Resovię.

Idzie korowód, auta stop. Jutro utrudnienia w centrum Lublina
Przypominamy

Idzie korowód, auta stop. Jutro utrudnienia w centrum Lublina

W sobotę 3 maja w Lublinie odbędzie się barwny korowód tańczący poloneza. Na kierowców w czasie obchodów święta czekają utrudnienia.

Chciał zarobić na kryptowalutach, stracił 400 tysięcy złotych

Chciał zarobić na kryptowalutach, stracił 400 tysięcy złotych

Ponad 400 tysięcy złotych stracił 51-letni mieszkaniec Lublina, który chciał zarobić na handlu kryptowalutami. Mężczyzna został sprawnie zmanipulowany przez przestępców, którzy wyłudzili od niego wszystkie oszczędności.

Orlen Oil Motor Lublin - Innpro ROW Rybnik [zapis relacji na żywo]

Orlen Oil Motor Lublin - Innpro ROW Rybnik [zapis relacji na żywo]

Czas na drugi domowy mecz Orlen Oil Motoru Lublin w PGE Ekstralidze. W piątek wieczorem lubelskie "Koziołki" zmierzą sie z Innpro ROW Rybnik i będą zdecydowanym faworytem do zwycięstwa. Zapraszamy do śledzenia naszej relacji na żywo

KPR Padwa Zamość nie dała rady liderowi I ligi centralnej Handball Stali Mielec

KPR Padwa Zamość nie dała rady liderowi I ligi centralnej Handball Stali Mielec

W spotkaniu 24 kolejki KPR Padwa Zamość przegrała na wyjeździe z liderem I ligi centralnej Handball Stalą Mielec 23:26

Sprawdzone przepisy na grilla: co i jak zrobić, żeby majówka się udała?
SMACZNEGO

Sprawdzone przepisy na grilla: co i jak zrobić, żeby majówka się udała?

Czas rozpalic grilla i zrobić kaszankę albo golonkę. Do tego chłodnik z ziemniakami i ukisić małosolne, A na deser jabłka z grilla w glazurze miodowej. Albo boczniaki z rusztu.

Konferencja bialskiego oddziału Nowej Nadziei i przedstawiciela mieszkańców, Jacka Dobrzyńskiego
galeria

Od incydentu Brauna się odcinają, ale flagi Ukrainy na urzędzie nie chcą

-Flaga Ukrainy powoduje podziały w społeczeństwie Białej Podlaskiej -uważa bialski oddział Nowej Nadziei. Jego szef Paweł Borysiuk apeluje do prezydenta Michała Litwiniuka o zaniechanie pomysłu ponownego jej wywieszenia.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium